سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زکات دانش نشر آن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :7
کل بازدید :111439
تعداد کل یاداشته ها : 15
103/2/1
11:56 ص
موسیقی

با پیگیری بزرگ‌ترین پرونده کلاهبرداری تاریخ قضایی ایران ، تلاش پلیس آگاهی ناجا و پلیس بین‌الملل برای بازگرداندن سرکرده این باند بزرگ از کشور یونان آغاز شده است.

گزارشی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ ایران

 

 بار دیگر پس از ? سال پیگیری و تحقیق از سوی پلیس آگاهی، وزارت اطلاعات، پلیس بین‌الملل و مسوولان وزارت امور خارجه کشورمان، تلاش‌های گسترده‌ای برای بازگرداندن یک مجرم سابقه‌دار که با همدستی ?? نفراز اعضای اصلی و نزدیک به ??? نفر دیگر از کسانی که با وی در ارتکاب اعمال مجرمانه مشارکت می‌کردند، آغاز شد.
سرهنگ امیدی، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی کشور با اشاره به این موضوع به «‌جام‌جم» گفت: پرونده مربوط به اعضای باند بزرگ کلاهبرداری کشور که در تاریخ قضایی ایران بی‌سابقه است از ابتدای سال ?? و به دنبال شکایت‌های مردمی در اهواز به پلیس آگاهی ارجاع و مشخص شد عده‌ای باتبلیغات گسترده و با وعده‌های دروغین پرداخت سود ?? تا ?? درصد در قالب پول نقد، لوازم خانگی و... اقدام به جذب پول‌های مردم کرده و سپس به یکباره با تعطیلی محل کار خود متواری شده‌اند.



 

 


آغاز تحقیقات‌
معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تصریح کرد: به دنبال این شکایت‌ها موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و در مرحله‌ ابتدایی از تحقیقات معلوم شد، سرکرده این باند بزرگ کلاهبرداری فردی به نام علی عیاشی است که پس از تبلیغات گسترده اقدام به فریب مردم کرده و با جذب پول‌های مردم، ابتدا با سرمایه اولیه‌ای که در اختیار داشتند، سودهای قابل توجهی را به عده‌ای از افراد به صورت محدود پرداخت کرده‌اند که این موضوع موجب شده است تا افراد زیادی در دام آنها گرفتار شده و در زمان کوتاهی بر تعداد سپرده‌گذاران و سپرده‌بگیران اضافه شود به طوری که دامنه فعالیت آنها گسترش پیدا کرده و شبکه وسیعی از افراد به عنوان نفرات اصلی و نمایندگان آنها در شهرهای مختلف استان خوزستان سپرده‌های مردم را بدون هیچ‌گونه تضمین و تنها در مقابل یک رسید بی‌ارزش تحویل می‌گرفتند تا در آینده به آنان سود پرداخت کنند.

??? هزار شاکی‌
سرهنگ امیدی افزود: ادامه تحقیقات مشخص کرد پس از گذشت چند ماه که پرداخت سودها به تعویق افتاد، مردم با مراجعه به محل این شرکت متوجه شدند محل تعطیل و کارکنان آن به نقطه نامعلومی متواری شده‌اند.

امیدی اضافه کرد: با بررسی نحوه فعالیت شرکت نیز مشخص شد در پشت‌پرده هیچ نوع فعالیت اقتصادی وجود ندارد و پول‌های پرداخت شده در قالب سود به برخی از سرمایه‌گذارها، در اصل پول‌های متعلق به افراد جدید است که به عنوان سود به افراد قدیمی پرداخت می‌شود.
معاون مبارزه با جرایم جنایی بیان کرد: به فاصله کمی از ارسال پرونده به پلیس آگاهی، بیش از ??? هزار نفر از مالباختگان که قربانی فریب و شیادی اعضای این باند شده بودند، شکایت‌های خود را مطرح کردند.

کلاهبرداری ??? میلیارد تومانی‌
امیدی افزود: با بررسی شکایت‌ها و جمع پول‌های پرداختی به اعضای این شبکه ، مشخص شد آنها با حیله و ترفند ??? میلیارد تومان از پول‌های مردم را به غارت برده‌اند. با به دست آمدن اطلاعات مربوط به نحوه فعالیت‌ اعضای این باند، به فاصله چند ماه تمامی اعضای اصلی و فرعی این شبکه به جز سرکرده باند شناسایی و دستگیر شدند و مبالغ قابل توجهی پول نقد، خودرو، تلفن، واحد مسکونی و... از متهمان که تعداد آنها بیش از ??? نفر بود، کشف و ضبط شد.
با تحقیق از متهمان دستگیر شده و اعتراف آنها به مشارکت در کلاهبرداری، متهمان دستگیر شده با سپردن تضمین‌های مناسب، آزاد و توانستند بخشی از خسارات شاکیان را جبران و رضایت بگیرند.

در جستجوی سردکرده باند
سرهنگ امیدی افزود: با پیگیری‌های بعدی معلوم شد علی - ع سرکرده باند به تنهایی ?? هزار نفر شاکی دارد و بالغ بر ?? میلیارد تومان پول از مردم کلاهبرداری و سپس با استفاده از اسناد و مدارک جعلی از کشور متواری و در کشور ترکیه مخفی شده است.
با مشخص شدن این موضوع و انجام اقدامات گسترده با همکاری پلیس بین‌الملل ، متهم فراری در اسفند سال ?? در کشور ترکیه دستگیر شد.
با دستگیری متهم، حکم استرداد وی از سوی دادگاه این کشور صادر شد، اما با توجه به مبلغ هنگفتی پول که او از ایران خارج کرده بود، وی در اولین اقدام مبادرت به استخدام چندین وکیل را کرد و با روند طولانی شدن پرونده، بار دیگر این متهم چند روز پیش با هویت جعلی از ترکیه به یونان متواری، اما به دلیل آن که از سوی اینترپل ایران تحت تعقیب قرار داشت، با پیگیری پلیس ایران و وزارت امور خارجه در این کشور نیز بازداشت شد.

ادعاهای واهی‌
معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا افزود: با دستگیری متهم در کشور یونان براساس اخبار رسیده، وی با طرح ادعاهای واهی مانند سیاسی بودن پرونده‌اش(!) یا احتمال اعدام، وی با توسل به دفتر پناهندگی سازمان ملل و دادگاه حقوق بشر اروپا سعی دارد تا اذهان مقامات قضایی یونان را از پرونده کلاهبرداری‌اش منحرف کند.
وی افزود: شاکیان پرونده در حال حاضر در انتظار حقوق به یغما رفته خود هستند و انتظار ما از مقامات یونانی این است که اجازه ندهند کشور آنها پناهگاه یک کلاهبردار حرفه‌‌ای باشد و پلیس آگاهی اطمینان می‌دهد که از طریق پلیس بین‌‌الملل، علی عیاشی (متهم فراری)‌ را در هر کشوری تحت تعقیب قرار خواهد داد


88/6/11::: 2:9 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده